Morris Commercial C8 4x4 GS 15cwt bouwjaar 1943

Het remsysteem



Eerst even iets over het gereedschap. Tijdens het sleutelen kwam ik zeer veel moertjes tegen waar mijn sleutels niet oppassen?
1/2 inch is te klein, 14 mm is te groot, met een Baco kun je er niet bij!
Oplossing: Engels gereedschap aanschaffen, zoals je op de foto ziet past er enkel 1/4W5/16F op dit moertje.

De voorste wielremcylinder gedemonteerd
De cupmaat van de voorste wielremcylinder is 1,25 inch

De hoofdremcylinder zoals hij in het boek staat

Hoofdremcylinder gedemonteerd

De remmen op de achteras is wel iets meer werk, hier moet n.l. ook de steekas en de lagers verwijderd worden om de remtrommel af te kunnen nemen. Het is trouwens een systeem van niets, de remschoenen waren nog vetter dan de lagers zelf!
Dit komt omdat er geen deugdelijke afdichting zit achter de lagers waardoor het lagervet zo de remtrommel in kan lopen?
Ook zit hier de mechanische handrem ingebouwd.
De cupmaat van de achterste wielremcylinder is 1,50 inch

Achteras met remdelen gemonteerd